Ārstiem un pacientiem pieejams jauns attālinātu medicīnas pakalpojumu rīks
Risinājums nodrošina:
- Drošu pacientu identificēšanu un pierakstu
- Ērtu norēķinu par pakalpojumu
Tas pieejams ikvienai medicīnas iestādei un ģimenes ārstam
Lai nodrošinātu drošu pacientu identificēšanu, norēķinus un dokumentāciju attālinātu medicīnas konsultāciju sniegšanai, no šodienas ikvienai medicīnas iestādei un reģistrētiem ārstniecības pakalpojumu sniedzējiem medicīnas portālā datamed.lv pieejams inovatīvs un ērts risinājums .
Risinājums ārstniecības iestādēm COVID-19 epidēmijas un ierobežojumu apstākļos ,veicot attālinātas konsultācijas, atvieglo pacientu identificēšanu, piekļuvi sistēmā pieejamajiem viņu datiem, norēķinus un dokumentācijas (e-recepte, darbnespējas lapa, izraksts, nosūtījums u.c.) saglabāšanu.
Kā pirmās medicīnas iestādes šo pakalpojumu saviem klientiem piedāvā LOR klīnika, kas galvenokārt specializējas ausu, kakla un deguna slimību diagnostikā un ārstēšanā un Klīnika DiaMed. Šobrīd tiek saņemti arī citu medicīnas iestāžu un ģimenes ārstu, kas spēj nodrošināt attālinātas medicīnas konsultācijas, pieteikumi par pieslēgšanu sistēmai.
Lai izvairītos no krāpniecības vai datu apstrādes pārkāpumu gadījumiem, nodrošinot attālinātas konsultācijas, ir jāveic droša pacienta personas identifikācija. Attālinātu maksas pakalpojumu sniedzējiem pirms to sniegšanas jāsaņem maksa par pakalpojumu pacientam saprotamā un drošā veidā. Pirms attālinātās konsultācijas ārstam jābūt pieejamai pacienta diagnostikas un ārstniecības vēsturei, bet pēc konsultācijas pacientam ir jāsaņem visa tālākai aprūpei nepieciešamā dokumentācija.
“Brīdī, kad Latvijā faktiski ir pārtraukta pacientu pieņemšana klātienē, operatīvus risinājumus attālinātas palīdzības un atbalsta sniegšanai meklē gan ārsti, gan pacienti. Šobrīd attālināta pakalpojumu sniegšana saistīta ar dažāda veida riskiem un papildu administratīvo slogu. Mēs esam ļoti operatīvi izstrādājuši stabilu un ātru sistēmu, kas ļaus ietaupīt ārstniecības iestādēm laika un cilvēkresursus, gan identificējot pacientu, gan arī izmantojot ērtu norēķinu un dokumentācijas sistēmu. Tā ir pilnībā izstrādāta un pieejama jebkuram speciālistam,” stāsta DATAMED valdes loceklis Normunds Ančupāns.
Jaunais pakalpojums ir pieejams ikvienai medicīnas iestādei vai ārstam Latvijā, vienojoties par sadarbību ar risinājuma izstrādātājiem – DATAMED.
LOR Klīnikas vadītāja Romēna Namniece: “Mēs kā maksas ambulatorā iestāde esam nonākuši neapskaužamā situācijā, tādēļ meklējām risinājumus un šobrīd esam raduši izeju, proti, sniegsim attālinātas konsultācijas pacientiem. Ne visos gadījumos, protams, varēsim pacientiem palīdzēt, bet vairumā gadījumu, balstoties uz algoritmiem, mūsu speciālisti spēs palīdzēt attālināti līdz ierobežojumu atcelšanai valstī. Sistēma mums ļauj gan pacientus identificēt, gan piekļūt pacienta medicīnisko dokumentu datu bāzei, gan arī saņemt norēķinus un saglabāt dokumentāciju.”
Klīnikas DiaMed valdes priekšsēdētājs Jēkabs Zīle: "Klīnika DiaMed vienmēr ir atvērta jauniem atklājumiem un izaicinājumiem, tāpēc ne mirkli nešaubījāmies pievienoties šim jaunajam pakalpojumam. Mūsu izcilākie ārsti priecāsies satikt savus pacientus nu jau digitālajā vidē."
Pacientam, lai pierakstītos ārsta konsultācijai, jāpierakstās DATAMED sistēmā ar internetbanku vai e-parakstu un jāpiesaka attālinātā konsultācija pie sev vēlamā speciālista.
Ārstiem, lai uzzinātu detalizētu informāciju un pieslēgtos šai sistēmai, jāsūta pieprasījumu uz e-pastu.